Al Iman

De Profeet ﷺ heeft gezegd:
“De beste onder jullie (moslims) zijn degenen die de Koran leren en onderwijzen.”
(Boekhaari)

Basisschool Al iman zet zich dit jaar met al haar 371 leerlingen in om een koranschool in Oeganda te realiseren. De totale kosten voor het gehele project bedragen €67.000,- inclusief inboedel. Op de koranschool kunnen er ruim 500 kinderen onderwezen worden. De leerlingen rekenen op uw hulp om dit prachtige doel omwille van Allah te behalen

Wilt meebouwen aan een koranschool, waardoor de Heilige Woorden in de koran dagelijks door honderden kinderen gereciteerd, overpeinsd én gememoriseerd worden? Laat uw kans dan niet liggen! Klik op de gewenste groep en verricht uw donatie!

Klik op deze link als u meer informatie wil lezen over het project.

Stichting RizQ werkt het gehele jaar door, samen met een lokale partnerorganisatie, in Oeganda aan meerdere projecten. Dit jaar heeft Stichting RizQ als voornemen om 3 koranscholen te bouwen.
Het bouw- en inrichtingsproces zal 1 tot 2 jaar duren. Er worden beelden gemaakt gedurende het hele proces. Deze worden vervolgens met de scholen gedeeld, die deze vervolgens met u, als ouder, zullen delen.

In het plan van €67.000,- is het volgende opgenomen:

• Het bouwen van de koranschool.
  • Het realiseren van de inboedel (bureaus, tafels, stoelen/ schoolborden etc).
  • Een keuken waar de leerkrachten en (eventueel) leerlingen gebruik van kunnen maken.
  • Het installeren van elektriciteit.
  • Het graven van een waterput om toegang te krijgen tot schoon drinkwater.

Dit is een grootschalig project waar veel profijt uit valt te halen. Uw bijdrage en inzet is daarom van groot belang. Help mee en moge Allah subhanahu wata’ala u daarvoor rijkelijk belonen. Ameen!